הדפס עמוד זה עשה מנוי לדף קשר כתוב לנו ארכיון דף קשר חפש בארכיון דף קשר לעמוד הראשי לאתר ישיבת הר עציון
לפתיח
החדשות
כל הנבואה
בדיקת חמץ ואיסורי בל ייראה ובל יימצא / רונן כץ
גמרא - למה, בעצם, זה לא מעניין אותם? / נֹעם מלכי
מכתבים למערכת / מנדי קרמרסקי
מכתבים למערכת / עמיחי פרלמן
קובץ וורד 97


דור העתיד

בשבת התארחו בישיבה לצרכי גיבוש, תלמידי מחזור ל"ו העתידי. השמיניסטים דהשתא התארחו בערב שבת בבתי אברכים, שמעו שיעורים רבים וביניהם שיחה עם הרב עמיטל (על הדשא בחוץ), ואכלו עם הישיבה בסעודה שלישית. התגובות היו נלהבות, מלבד לגבי שעות השינה...

שלשה שותפים הם באדם?

במסגרת "בין קודש לחול", הגיעו לישיבה במוצאי שבת האחרונה כוכבי תיאטרון "תאיר", והעלו את ההצגה "הדרך למעלה". ההצגה נכתבה ובוימה ע"י גלעד אלפסי, בוגר הישיבה. ההצגה היתה חוויתית ומהנה, והדיון המעמיק והסוער שהתפתח בעקבותיה מעיד על כך שההצגה היתה אף מעוררת מחשבה.

במותם צוו לנו את החיים

בליל יום הזכרון התכנסו רבים מתלמידי הישיבה במועדון, לשמוע את דברי ר' דוד נתיב אודות מלחמת יום כיפור בה איבדה הישיבה שמונה מתלמידיה. שירי זיכרון חדשים וישנים ליוו את הערב. למחרת נערכה תפילת יזכור לחללי הישיבה ובתוכם דניאל מושיץ שנפל בלבנון בשנת תשמ"ה, לו הוקדש השנה לימוד המשניות. אמו של דניאל סיפרה על מאפייניו של בנה בשאיפתו לגדול בתורה, ויחד עם זה לבצע את תפקידו כחייל ברמה הגבוהה ביותר.

שיחה בעומק קווי האויב

ערב יום העצמאות דהשתא היה מוצלח במיוחד. בערוב היום דבר הרב עמיטל על החשיבות שבהכרת הניסים והנפלאות שעושה עמנו ה' בכל יום, גם בתקופות הקשות. לאחר תפילת ערבית חגיגית, התכנסו התלמידים בחדר האוכל, שם דבר הרא"ל על חשיבות ערך המשפט בחברה הישראלית. הרב הדגיש את הצורך במודעות לכך שערך המשפט האבסולוטי לא יבוא על חשבון בנייתה של חברה צודקת וגומלת חסדים. לבסוף, הרצה בפני התלמידים בלווי שיקופיות דני לימור, איש מוסד ותיק, וסיפר את שמותר לספר על מבצעים נועזים שערך - בשיתוף עם קומץ לוחמי יחידות מובחרות - בעומק קווי האויב של סודן. במבצעים אלו העלו לישראל מאות מיהודי אתיופיה. דני גם דיבר מעט על העדה האתיופית וייחודה, ושאר הפרטים שמורים במערכת מטעמי ביטחון שדה.

סיירת "מנגלן"

בוקר יום העצמאות נפתח בתפילה - אף היא חגיגית, שכללה מספר שירים חדשים בהלל. לאחר התפילה, העביר הרא"ל שיעור בנושא מעמדה ההלכתי של הרבנות הראשית. לאחר השיעור, יצאו ‎5 (!) אוטובוסים בהדרכתם של מדריכים וותיקים וחדשים כאחד, לקיים את מצוות כיבוש וידיעת הארץ ברגליהם. מן האתרים השונים שבו כולם לקיים את מצוות היום במנגל ישיבתי בחורשה סמוכה. בהפקת ענק מרשימה ומתוזמנת של שיעור ד' היה כל האוכל מוכן מיד עם הגעת הקבוצות, ואת הזמן שהיה מוקדש בד"כ לתורים הארוכים, אפשר היה להקדיש לשירה, לחידונים ולהמתנה לקבוצתו של הרב מדן.

משחק הכסאות

עדכוני תנועה בבית המדרש. שעיה רוט (ד') סיים את שירותו בחיל המודיעין וחזר לחיק שיעורו. צבי שורק ודובי קליין (ד') תופסים פיקוד על גמ"ח הולשטיין הותיק, ומשחררים לחופשי את רונן כץ (ה') ויונדב דרורי (ד').