הדפס עמוד זה עשה מנוי לדף קשר כתוב לנו ארכיון דף קשר חפש בארכיון דף קשר לעמוד הראשי לאתר ישיבת הר עציון
לפתיח
החדשות
בגדרי דין בא במחתרת / אבי כץ
על מה יישפט האדם? / גדעון שביב
המקדש באיסורי הנאה / רונן כץ
קובץ וורד 97
לוח אינטראקטיבי לזמני היום לכל מקום



בירוקרטיה

המערכת מתנצלת על עיכובם המתמשך של המאמרים המתפרסמים בגיליון הנוכחי עקב סדרת המאמרים האחרונה בנושא הנבואה ולימוד תורה.

צידה ל"דרך"

ביום רביעי, לאחר תפלת מנחה, העביר הרב ליכטנשטיין שיחה בבית המדרש על המתרחש בזירה המדינית (מה שמכונה בפי כל "מפת הדרכים"). תורף דבריו היו שבל נהין לחשוב שאנו מוותרים על חלקים מארץ ישראל אלא מתפשרים בין ה"גרוע" ל"גרוע יותר" מתוך כאב של עקירת איבר מגוף חי. הרחבה מלאה של הדברים תפורסם, אי"ה, בגליונות הקרובים.

צדיק בא לעיר

ביום חמישי העביר הגאון הרב שלמה פישר שליט"א שיעור בנושא ביטול חמץ באיסורי הנאה. בשיעור הוא הבחין בין איסורים המוטלים על ה"אדם" שבאדם-כגברא לבין איסורים המוטלים על גופו של האדם כחפצא, כשהוא מתבסס על דבריו של ר' חיים ויטאל בספרו "שערי קדושה". לאחר מכן הרב דרש בנושא אגדה על ההבדל שבין חטא העגל לחטא המרגלים.

ברון יחד

חברינו בני שיעור ב', שתאריך גיוסם קרב ובא, זכו לשמוע את השיחה הקבועה לקראת הגיוס מפי ר' אברהם ברון (יו"ר איגוד ישיבות ההסדר). בשיחתו הדגיש הרב ברון את חשיבות היציאה לקצונה בקרב תלמידי ישיבות ההסדר.


אבן מקיר תזעק

מזה תקופה ארוכה שחדר קפה נמצא בקיפאון עמוק וצונן, קירותיו של החדר ערומים מכל חידוש מרנין, פולמוס ראוי לשמו, או קורטוב של חוש הומור וציניות משובחתו. מערכת דף קשר פונה לקהל התלמידים וזורקת את הכפפה המונחת בקרן זוית כך ש"כל הרוצה יבוא ויטול"! ונסיים בתפילה: מי יתן וחדר זה יחזור להיות מרכז העצבים התרבותי של תלמידי הישיבה ( לשעות הפנאי כמובן!).


תרנגולים לחיילים

בשעה טובה ומוצלחת מועבר השרביט הממונה על גמ"ח עוגות לחיילים לנתי כבודי (בן שיעור א'), אנו מאחלים לנתי שיגאל את הגמ"ח ממצבו הכלכלי הירוד בתקופה האחרונה כך שיזכה לקיים את דברי המשורר "תרנגולים מפוטמים" גם לחיילנו אשר במחסום לכבוד שבת קודש. ובעז"ה, מעתה אל תקרי "גמ"ח עוגות לחיילים" אלא אמור - "תרנגולים מפוטמים לחיילים"! נזכיר בהזדמנות זו שתרומות לגמ"ח יתקבלו בברכה.