הדפס עמוד זה עשה מנוי לדף קשר כתוב לנו ארכיון דף קשר חפש בארכיון דף קשר לעמוד הראשי לאתר ישיבת הר עציון
לפתיח
החדשות
מגילת רות - בין ישראל לעמים / משה גרוס
חמץ משש שעות ולמעלה / רונן כץ
הפן השבעים ואחד שלנו / שאול ברט
לָמָּה נִגָּרַע /  איתמר ניצן
שִיר לִכְבוֹדַה שֶל נְשָמַה יְתֵירַה, יְקָרַה וּמְפוֹאָרַה
קובץ וורד 97
לוח אינטראקטיבי לזמני היום לכל מקום


בני"שים וגמילה מסמים

במוצאי שבת ביקר בישיבה במסגרת "בין קודש לחול" ארנון פיירשטיין. ארנון סיפר את סיפור חייו הקשה החל מתקופת ההתמכרות לסמים, ועד ימים אלו, בהם הוא משמש כמדריך בכיר ב"רטורנו". ארנון הרחיב והסביר גם על שיטת הגמילה הנהוגה במוסד - "שנים עשר הצעדים". ודברים היוצאים מן הלב אף נכנסו אל הלב.

נווטים בישיבת הר-עציון

ביום רביעי בקרו בישיבה תלמידי המכינה הקד"צ החלונית בחצור הגלילית. הקבוצה התפצלה למספר קבוצות משנה, שסיירו בישיבה בהדרכת תלמידים. כל קבוצה דנה, בין השאר, בהשתלשלות המסורה ובחג השבועות, ואת הביקור חתם ר' עמיחי גורודין בשיחה קצרה לכולם. נראה כי יותר שאלות שאלו תלמידנו אותם מאשר שאלו הם אותנו, ובכל אופן, למערכת נמסר כי בית המדרש נראה שוקק ותוסס מעזרת הנשים.

‎WEEKEND אריכתא

חג השבועות והשבת שחוברו להם יחדיו השנה, זיכו אותנו לעלות מקודש לקודש. משום כך, היה יותר זמן להשלמת השינה של המשמר ביום שכולו "השינה משובחת". מלבד זאת, נצפו בשטח הישיבה ומחוצה לו מספר רב של "טישים", או, כפי שהגדיר זאת אחד הרבנים, מספר רב של "שיעורים שבאמצע יש שיר".

הועד והותיקות למי ולמי?

מענין לענין באותו ענין. כמה ימים לפני החג פורסם מנשר קצר החתום בידי "אברך ותיק" (שלא יושב בכוך של הרב עמיטל!), הקורא לתלמידים העפוצים / עייפים (מחק את המיותר) להישאר לאחר תפילת השחרית לריקוד "מה אהבתי תורתך". ככל הנראה נשאו המאמצים פרי, ולמרות העייפות הרבה, רקד בית הישיבה כולו במרץ רב ובהתרגשות. עם זאת, למערכת נמסר כי בזמן הריקוד, נצפה בחדר האוכל מישהו, ככל הנראה ותיק, שבחן את איכות העוגות והקיגל.

דיו הכתוב על נייר מחוק

ידיעה לתועלת הציבור שנתעכבה זמן רב: ברמפה המרכזית חי ונושם גמ"ח דפי הטיוטה ע"ש אבנר שפירא נ"י. הגמ"ח מופעל ומנוהל בנשיאות אהרן נובוגרוצקי (ד'). כולם מומנים.

‎My Documents R.I.P

לאלו מכם שתוהים מדוע מפורסם בגיליון שאחרי שבועות מאמר על מגילת רות, הרי שמחובת המערכת להודיע לציבור כי חבלן מחשבים ("האקער" בלע"ז) מסתובב בישיבה. הבחור/ה דאג למחוק את ‎My Documents במחשב "דף קשר", על כל דפי הקשר הישנים, המאמרים ושאר החומר שאנשים רבים וטובים עבדו עליו שעות רבות. עם הציבור הסליחה, ולחבלן נאמר: תודה!