הדפס עמוד זה עשה מנוי לדף קשר כתוב לנו ארכיון דף קשר חפש בארכיון דף קשר לעמוד הראשי לאתר ישיבת הר עציון
לפתיח
החדשות
'מקום אחר' לגורם ההצלה במגילת אסתר / איתמר ניצן
מפיהם ולא מפי כתבם / רונן כץ
מכתבים למערכת / יונתן צווכר
יונתן / רחל
כיצד תפטר את חברך?
קובץ וורד 97


"אשר קרך בדרך..."

כבכל שנה, גם השנה היתה שבת זכור מהעמוסות בישיבה, ועשרות בוגריה וחייליה בחופשה הציפו אותה. בתפילת ליל השבת הנעימה מקהלת הגברים המשובחת של הישיבה בהרמוניה ובזמר, כל זאת בניצוחו של החזן הנודע דב דניאל הי"ו. לאחר הסעודה נערך הטיש המסורתי שם חידש הרב עמיטל הבנה בשיטת הב"ח במצות משלוח מנות. המכירה הפומבית של העליות ושאר ירקות כללה השנה גם מכירת אלבום יוקרתי הכולל תמונות היסטוריות מרגשות של ימיה הראשונים של הישיבה, ותמונות משעשעות אחרות. האלבום נמכר בכ ‎3600 מרשרשים לזוכה המאושר ששמו לא הותר לפרסום. הכסף הרב שנאסף הוקדש כולו לגמ"ח הישיבה להלוואות גדולות המסייע לאברכיה ולבוגריה. בסעודת הבוקר צפתה הישיבה במופע חיקויים מאלף מאת נהוראי יהב ושות'. את השבת חתמה הבדלה חגיגית בנוסח משולב ויצירתי.

היישר מהמסלול הירוק

שיחתו ההיתולית של הרא"ל במסיבת הפורים עסקה בניתוח מימד החזרה בתשובה שיש בשיבה מחו"ל, משם חזר הרב באותו בוקר. ביו השאר דן הרב בקצרה בשאלה האם ישנו בהלכה מקרה של תלתא לריעותא. לאלו שלא הבינו - זה לא היה השיעור היומי.

"כימים אשר נחו בהם..."

בליל שושן פורים ביקרו תלמידים בביתו של הרא"ל, ולמחרת בביתו של הרי"ע בירושלים. זאת חרף מזג האויר הקודר שפקד איזורנו, ורוחות המלחמה המנשבות בחוזקה בזמן האחרון מהמפרץ הפרסי.

"כי נמכרנו אני ועמי..."

גם במגדל עז נערכה השנה מכירה פומבית מקורית (בחלקה), והקשר אלינו הוא - דובדבן המכירה שם, שהיה השנה מכירתן של שעות לימוד בחברותא עם מספר בני שיעור א' (מי יְלַמֵד את מי?) שהסכימו לנדב מזמנם היקר. למותר לציין שלא אסתי ולא הרא"ל היו בשטח בימים הקדם פורימיים הללו, וגורם בכיר מוסר שמדובר במחטף שלא עבר את ביקורת הרב.

שלח רפואה שלמה

יאיר שטדלר, תלמיד שיעור ג', נפצע בתאונת דרכים ביום שני, ערב פורים. יאיר מאושפז בהדסה עין כרם, במחלקה הכירורגית. הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו. שמו המלא: יאיר חיים בן רינה.