לפתיח
החדשות
טמטום הלב, בני"שים   וגמילה מסמים / נדב וילנר
מעמדו של עד אחד / משה גרוס
מאד מאד הוי שפל רוח
קובץ וורד 97


א-ל נא, רפא נא לו

תאונת דרכים קשה פגעה השבוע בתלמיד הישיבה שאלתיאל קאטש (שנה ב', אנגליה). שאלתיאל נחבל בראשו, ופונה לבית החולים במצב קשה. בישיבה החלו באמירת תהילים  במשמרות לרפואתו, בכל שעות היממה. בית הישיבה שולח לשאלתיאל ברכת רפואה שלימה, והחלמה מהירה מן השמיים. כולנו תפילה וצפייה לשובו של שאלתיאל לישיבה בריא, שלם ומאושר כתמיד. (שמו המלא הוא: שאלתיאל משה הלוי בן פנינה).

 

הגעתם לגיל שאפשר להתחיל

השבוע החל אימונם של כעשרים תלמידי שיעור א', אשר מפאת גילם הצעיר יחסית, לא אומנו עד עתה. שעורי עזרה ראשונה הם שפתחו את שבוע האימונים, כשבהמשכו, בשבוע הבא, יבצעו השומרים הפוטנציאליים מטווחים חיים באש חיה מול מטרות בלתי חיות. האימון מועבר בניצוחו של צבי שורק אשר מאציל לחניכיו מרוח הלחימה הבוערת בו, ומקנה להם ערכים מקודשים כאהבת השמירה, וחיבוב הפיטרול, עליהם התחנכנו מני שנות דור.

 

קשר מקוטלג

מפעל הקיטלוג של דף קשר בניהולו המסור של יצחק ברט, מחפש ידיים עובדות, כאשר היעד: דיסק מלא וגדוש לעייפה ב - ט' מאות דפי קשר מרתקים ומלהיבים, ממופתח, מאונדקס, ומצויד בתוכנת חיפוש משוכללת. אנו קוראים מעל בימה זו לציבור הרחב שחשקה נפשו בהגשת עזרה, לבוא ולתרום למפעל על מנת שנוכל להוציאו לאור בקרוב. מי שמעוניין בכך, מוזמן לפנות אל אחד העורכים, או למנהל המפעל בכדי שיתדרך אותו. קרדיטים מובטחים.

 

"עלו זה בנגב, ועליתם את ההר"

לאחר התפלשות של חודשיים בבוץ צפון הנגב, קיימו ביום חמישי חיילינו בנח"ל, את טקס סיום האימון המתקדם, שכלל גם את קבלת הכומתות הזוהרות, אשר תחלפנה את כומתות הבקו"ם הדהויות. נציגות מהישיבה נכחה בטקס שהתקיים בבסיס הטירונים של הנח"ל בתל ערד. איחולים חמים למצטיין המחלקתי, מיכה גליס. בשלב הבא יעלו אנשי הנח"ל לפעילות מבצעית במסגרת הגדוד הפועל באיזור חברון ובית לחם, מיקום שיאפשר להם ביקורים תכופים יותר בישיבה. עלו והצליחו.

 

"וימן ה' דג גדול לבלוע..."

לאחרונה פירסמה הנהלת המכללה מודעה המבקשת מציבור תלמידיה, מהחוג למדעי החיים בעיקר, להתאזר באיפוק, ולא לדוג מדגי הבריכה המוריקה שע"י הישיבה. עם זאת, דווח השבוע על עלייה בתדירות הדגים שהוגשו בארוחות הצהריים. יש שראו זאת כפיצוי הוגן לדייגי המכללה המאוכזבים, אך פרשנות אחרת גורסת שמדובר בניצול ירידתו הדרסטית של שער הדג בארץ. עד סגירת הגליון בחרו הדגים למלא פיהם מים, ואת תגובתם לא ניתן היה להשיג.