לפתיח
החדשות
כף הזכות
אין אדם משים עצמו רשע / משה גרוס
מכתבים למערכת / הלל מן
ככשנכנסתי עם הכהן הגדול / יהונתן צווכר
יחסי חתן וחמות אליבא דהתוספות
קובץ וורד 97


 

מחליפים קידומת!

בדמעות אושר, שמחה וגיל אנו מוציאים לאור בשבוע זה את גליוננו, המהווה ציון דרך למפעל בן תשע מאות גליונות עד עתה, לאורך כשמונה עשרה שנים. לרגל האירוע הדרמטי, הוחלט במערכת דף קשר להשיב לציבור את הפינה הפופולרית, אך המצומקת: "צימוקים" שתפקוד את עלוננו מעת לעת. כמו כן, הוספנו לנוחיות חיילנו, מספרי טלפונים שימושיים של רב צבאי ואזרחי. תודה למשה מגיד שהמציא מספרים אלו לידינו. בהזדמנות זו גם נבשר לציבור על דיסק "דף קשר", המתוכנן לצאת בקרוב, שיכלול את כל גליונות דף הקשר, במקביל לכרכי הגליונות אותם ניתן לרכוש במבצעים חסרי תקדים. כמו כן, מפעל הקיטלוג והאינדקס של דף קשר עומר לקראת סיומו, ובקרוב נראה אותו על המדפים. גם בתחום הוירטואלי צפויים חידושים החל מגליון זה, והציבור מוזמן לגלוש בזמנו החופשי לאתר "דף קשר" (שכתובתו מופיעה למעלה, למי שלא שם לב), ולהתעדכן בתמורות הגרפיות, והתוכניות שבאתרנו.

החשוד המיידי

השלוה האופיינית ללילות השבת בישיבה, הופרה באופן חד בשבת האחרונה, פר' משפטים, בהקפצת אמת פורמלית של כיתת הכוננות. לאחר כמה דקות של לחץ ובלבול, התברר כי שנים מתלמידי הישיבה אשר גילו עירנות שיא, זיהו אדם חשוד בישוב, שלא ענה להם בשפת המקום, והחל לנוס. כיתות הכוננות של היישוב הוקפצו אף הן, וגם כוחות הצבא חברו לכוחות הסורקים, אך החשוד לא נמצא, ומטרת ביקורו עדין לוטה בערפל כבד.

טיש בדואי אותנטי

בשבת האחרונה התארח בישיבה הר' מיכאל אברהם מישיבת ירוחם, והעביר שיחות במשך השבת ושיעור במוצאי השבת. בליל שבת, העביר הרב טיש אשר נוצק לו פן קרבי משהו, וחלקו הועבר כשמשתתפיו היו שרועים ע"ג הרצפה, ממתינים להוראות הכריזה (עיין ידיעה קודמת).

אדר ראשון, שבט שני

השבוע התרגשו ובאו עלינו ימי ראש החודש של אדר א', ובעקבותיהם העביר הרא"ל שיחה, בה התייחס לזכות שנפלה בחלקנו, אנשי בית המדרש, לחבוש את הספסלים עוד כחודש ימים נוספים בזמן חורפי זה. ואכן, היו שאמרו שמלבד היותו אדר א', הוא ללא ספק בהרבה מובנים, גם שבט ב'. 

שכר שמירה - שמירה

ביום שני בלילה נאספו תלמידי הישיבה בהמוניהם לשמוע את סיכום הרבש"ץ לאירוע שאירע בליל שבת. איתן הציג את האירוע ואת לקחיו, ולאחר מכן הדגיש את חשיבותה של השמירה, בפרט בימים אלו. אחריו דיבר ר' יצחק שפרט את ההערכות החדשה של הישיבה בשמירות, ובכלל זה, שכירת שומר חיצוני שכבר מהשבוע החל לפטרל סביבות הקמפוס 24 שעות ביממה, ולפקוח עין בלתי מכוונת.

אחריו לגבאות

לאחר עשרה חודשים של עשיה ברוכה ומאומצת, פרש השבוע שמוליק פיירשטיין מתפקידו על כס הגבאות, והעביר את השרביט יחד עם ספר הגבאים העבה, למחליפו אֹהד פיקסלר. לאֹהד נאחל הצלחה רבה, ולשמוליק נאחל שהקב"ה ישלם את שכרו המיוחד השמור לעוסקים בצרכי ציבור, ויוסיף לו גם בונוס מכובד בשכר החדשים שנידב מעצמו, בנוסף למכסת הגבאים המקובלת.

 

 


מידע שימושי לחיילנו (רשמו לפניכם):

רב צבאי תורן (24 שעות ביממה):

טל' מטכלי 03-024950 נייד 051-783679

רב אזרחי (בין השעות 19:00 24:00):

שיחת חינם 08 60 80 1800