בלכתך בדרך / יואל עמיטל

תוספתא, שבת פרק י"ג: "שנים שישבו על הפתח שניהם פטורין, שאין ידוע איזה מהן קודם. ישבו זה ראשון וזה שני, הראשון חייב והשני פטור". הבריתא דנה באיסור צידה בשבת, והדין ששנים שישבו ביחד פטורים משום ששניהם ביחד צדו והוי ליה שניים שעשאוה.

מה הדין הראשון שונה מהברייתא שם בפרק י': "שנים שעשהאחד מהם מלאכה ואין ידוע איזה הוא, יביאו שניהם חטאת בשותפות ויתנו עליה ותאכל, דברי ר"ש. ור' יוסי פוטר. מודה ר' יוסי שזה מביא אשם תלוי וזה מביא אשם תלוי" ולכאורה גם בספק מי צד היו צריכים להביא חטאת בשותפות לדעת ר"ש או אשם תלוי לר' יוסי?

האם שאלה זו תלויה במחלוקת העקרונית בש"ס אם אפשר לצמצם או אי אפשר לצמצם?