עוד בענין לבישת מדים בעת של"ת / הרב יהודה עמיטל

לע"ד הפריז ידידי הרב יואל בן נון על מידתו במה שהוסיף על העבירות הצבאיות בלבישת מדים לחיילי של"ת גם עבירת גזל שהוא מן האסורין החמורים. דייך במה שאסר המטכ"ל והוא יעניש כראות עיניו ואין להוסיף אסורים מן התורה אשר יכבידו על שרותו של חייל שומר מצוות.

בגמרא איתא בגדי כהונה נתנו להינות מהם שלא ניתנה תורה למלאכי השרת שיהיו הכהנים זריזים כמלאכים להפשיטן בגמר העבודה, ולא ישהום עליהם כהרף עין. כך אני אומר ביחס ללבישת מדים בצבא וזאת מתוך התרשמות שהגעתי אליה אחרי שיחות עם מפקדים בכירים. הצבא לא ניתן למלאכי השרת. אין הצבא מעונין להכביד על שרותו של חייל שומר מצוות ובמיוחד על שרותו של חייל בן תורה בכך שנוסף על עברות משמעתיות-צבאיות יהיה תמיד בצל פחד של עבירה ח"ו על אסור דאורייתא. ועל כן ההגבלות בשמוש רכוש צה"ל לדעתי הינן הגבלות משמעתיות ולא הגבלות מבחינת בעלות שגוררות אחריהן אסורים מדאוריתא או מדרבנן. הדברים אמורים כמובן בגבולות סבירים ואין לדמות מילתא למילתא.

את הנלע"ד כתבתי ואי"ה עוד נרחיב הדבור בל"נ בנדון ועוד חזון למועד.

נ.ב. אני מציע לעורך שישלח את כל מה שנתפרסם בעלון שבות בנדון לאגף המתאים באכ"א שיחוו דעתם על מה שכתבתי למעלה.